Fit Dance

DLACZEGO DANCE FITNESS?

Bo wzmacnia kondycję, poprawia krążenie i pamięć ciała, czyli wpływa nie tylko na mięśnie, ale i na cały układ nerwowy. Pozwala niepostrzeżenie spalić podczas godzinnych zajęć przeciętnie udało się spalić 900kcal. Uelastycznia stawy: od kostek i bioder po obręcze barkowe, poprawia sylwetkę i płynność ruchów. Uczy pięknie się poruszać. Przegania kiepski nastrój i zimową chandrę.

DLA KOGO?

Dla wszystkich. Serio. Fitness taniec ożywił na nowo stare wyjadaczki wszelkich zajęć grupowych – aerobiku, TBC, pilatesu czy jogi. Zaktywizował mężczyzn – zwłaszcza na maratonach widać, że miłośników tańca jest wśród nich całkiem sporo. Coraz bardziej popularne są grupy zumby czy nawet pole dance dla dzieci. Ale przede wszystkim to spełnienie marzeń wszystkich, którzy uważali, że są za grubi, za starzy, zbyt niezgrabni, nie mają słuchu, poczucia rytmu czy dość odwagi, by zapisać się do szkoły tańca! I zumba, od której zaczęło się to szaleństwo, i większość innych zajęć ma krótkie, niezbyt trudne choreograficzne układy – jeśli ktoś się zgubi, za chwilę znów odnajdzie rytm, Jeśli ma gorszą kondycję, podskoczy niżej, jeśli nadal się wstydzi: znajdzie sobie spokojne miejsce w tłumie lub na końcu sali. Olga Marek: – Wśród moich uczestników mam całą rodzinę, małżeństwo z nastoletnią córką. Sporo panów, bo mam wrażenie, że mężczyźni chętniej wybierają zajęcia prowadzone przez instruktorki. Przychodzi dużo kobiet w dojrzałym wieku. Jedna z nich podeszła do mnie kiedyś po zajęciach i powiedziała: – Boże! Ja nigdy nie lubiłam ćwiczyć, zmuszałam się, żeby raz w tygodniu pójść do klubu, a teraz nie mogę się doczekać zajęć. O co tu chodzi? Ja mam 52 lata, pani mogłaby być moją córką! Odpowiedziałam: – O co chodzi? O taniec! O radość…

Cross-trening

Cross-trening to metoda treningu łącząca w sobie elementy gimnastyki sportowej, lekkoatletyki i ćwiczeń z obciążeniem, np. sztangami. Różnorodność cross-treningów przyciąga do nich bardzo wiele osób, jednak niekiedy nieskrępowana wyobraźnia trenerów prowadzi do braku efektów. Przeczytaj, na czym polega cross-trening i jakie ma zasady

Cross-trening jest treningiem wytrzymałościowo-siłowym, połączeniem zróżnicowanych i intensywnych ćwiczeń, które mają na celu podniesienie wydolności organizmu,. Terminu “cross-trening” często używa się zamiennie z “crossfitem” jednak dyscypliny te, choć do siebie podobne, nie są tym samym.

Tabata interwał

Tabata, czyli interwałowy trening metaboliczny, w równomierny sposób angażuje jak najwięcej mięśni naszego ciała. Dzięki temu “podkręca” metabolizm i przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia Tabata wykonywane 2 lub 3 razy w tygodniu w szybkim czasie pozwalają osiągnąć szczytową formę. Tabata to ćwiczenia składające się na trening o niezwykłej intensywności, który wykonuje się z obciążeniem własnego ciała. Celem treningu jest poprawa zarówno wydolności anaerobowej (beztlenowej), jak i aerobowej (tlenowej), a co za tym idzie – zwiększenie wytrzymałości i wydolności organizmu. W związku z tym spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej jest “skutkiem ubocznym” intensywnych ćwiczeń.

TBC

Kompleksowy trening wytrzymałościowo-wzmacniający. Część aerobowa poprawia kondycję, wydolność oddechową i przyspiesza krążenie, dzięki czemu skóra staje się jędrniejsza i ładniejsza. Część wzmacniająca (z wykorzystaniem przyrządów takich jak step, hantle, gumy, obciążenia) uruchamia mięśnie górnej i dolnej części ciała pozwalając na wymodelowanie całej sylwetki.

Zdrowy kręgosłup

Trening skupiony na wzmocnieniu mięśni biorących udział w stabilizacji kręgosłupa będący niezbędną profilaktyką w dbałości o prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Zajęcia minimalizują skutki przeciążeń narządu ruchu, uelastyczniają mięśnie i zmniejszają ich napięcie, jednocześnie ucząc prawidłowych nawyków ruchowych.

Pilates

– zajęcia prozdrowotne, w których wykorzystuje się elementy jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych. Celem jest rozciągniecie uelastycznienie wszystkich mięśni ciała, odciążenie kręgosłupa, poprawy postawy oraz obniżenia stresu.

TRX

To trening funkcjonalny w grupie, gdzie ćwiczymy z ciężarem własnego ciała przy pomocy specjalnych pasów. Trenując całe ciało, poruszamy wszystkie najważniejsze mięśnie, pozwalając im na równomierny rozwój.

Zumba

Gorące rytmy, energetyzująca muzyka, pozytywna energia i emocjonalna euforia – aż trudno uwierzyć, że wystarczy godzina aerobiku, by poczuć się jak na latynoskim parkiecie. Sedno jednak w tym, że nie chodzi o zwykły aerobik, ale o zajęcia Zumby. Pod tą tajemniczą nazwą kryje się innowacyjna metoda łącząca fitness z tańcami latynoskimi. Metoda, która zrewolucjonizowała rynek fitnessu i zamieniła zwykły trening w gorącą imprezę.